O projekcie

Nauka Dla Wszystkich

Projekt ma zapewnić równy dostęp do kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego. Aby to osiągnąć, uznajemy za niezbędne zapewnienie:

  1. Dostępności – uczelnie powinny być łatwo dostępne dla wszystkich studentów, bez względu na ich stan zdrowia, pochodzenie czy płeć.
  2. Wyrównania szans – program studiów w uczelniach powinny być realizowane przy użyciu metod i technik wspierających pozwalających na osiągnięcie tych samych efektów uczenia się niezależnie od cech studenta
  3. Indywidualizacji – wykładowcy powinni podmiotowo dostrzegać i wykorzystywać reprezentowane przez studenta potrzeby, zdolności i zainteresowania optymalizując osiąganie przez niego wyników uczenia się
  4. Różnorodności – uczelnie powinny oferować różnorodność celem zaspokojenia potrzeb studentów
  5. Wsparcia – co oznacza pomoce dydaktyczne, wsparcie emocjonalne i społeczne, konsultacje z doradcami i wykładowcami
  6. Eliminowania dyskryminacji – uczelnie powinny dążyć do eliminacji wszelkich form dyskryminacji i wykluczania oraz zachowań nieetycznych
Kierownik Projektu
W projekcie, jej praca to nie tylko zarządzanie – to także budowanie zespołu, nadawanie kierunku badaniom oraz dbanie o to, by każdy etap realizacji projektu realnie wpływał na dostępność edukacji wyższej. Jest (neuro)psychologiem, naukowo zajmuje się…

Zespół badawczo-ekspercki

Zespół badawczo-ekspercki
W zespole zajmuje się riserczem i prowadzeniem social mediów. Wyszukuje najciekawsze badania naukowe i sprawia, że stają się one przystępne i wciągające niczym dobra…
Zespół badawczo-ekspercki
W zespole dba o to, żeby treści były dostępne dla wszystkich, zwracając uwagę na każdy detal – zarówno w samym projekcie, jak i na…
Zespół badawczo-ekspercki
W projekcie odpowiada za badania naukowe z ramienia partnera naukowego. Dba o najwyższą jakość naszych analiz oraz o to, by końcowy raport nie tylko…

Instytucja realizująca projekt (uczelnia, partnerzy)

Uczelnia Łazarskiego

  • Uczelnia akademicka. Spośród 211 uczelni niepublicznych tylko 27 to uczelnie akademickie. Uczelnia Łazarskiego istnieje od 1993 roku, to jest od ponad 30 lat.
  • Wyniki ewaluacji działalności naukowej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie dyscyplin: nauki medyczne, nauki prawne, ekonomia i finanse, nauki o polityce i administracji w uznaniu jakości prowadzonych badań uprawniają Uczelnię do przeprowadzania w tych dyscyplinach postępowań habilitacyjnych oraz przewodów doktorskich.
  • Na przestrzeni wielu lat zajmuje prestiżowe 3,4 miejsce w rankingu uczelni niepublicznych czasopisma „Perspektywy”
  • Stale zwiększa ofertę prowadzonych studiów wzbogacając ofertę o interdyscyplinarne nowocześnie potraktowane programy kształcenia w odpowiedzi na zmiany rynku pracy.
  • Zachowuje od początku swego powstania szacunek dla różnorodności i mniejszości okazując zrozumienie i wsparcie dla ich pełnoprawnego istnienia w inkluzywnym środowisku akademickim zgodnie z kultywowaną Misją Uczelni.
  • Stale rozwija dostępność dla osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z orzeczeniami lekarskimi i bez orzeczenia, by czuli się w murach Uczelni równoprawnymi członkami środowiska akademickiego w pełni realizującymi swój potencjał.

Korporacja Badawcza Pretendent

Od 2007 r. Korporacja Badawcza Pretendent przeprowadza badania społeczne i rynkowe. Mamy duże doświadczenie w badaniu dla JST, instytucji rządowych oraz publicznych. Pracujemy również na rynkach międzynarodowych. Jako Korporacja Badawcza Pretendent od początku 2021 r. jesteśmy wpisani do belgijskiego rejestru spółek handlowych a od czerwca należymy do ESOMAR, międzynarodowej instytucji zrzeszającej firmy badań rynku, co potwierdza jakość naszych badań

Uczelnia Łazarskiego - Dostępność

Dostępność architektoniczna

Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie

ul. Świeradowska 43, 02-662 Warszawa

Dostępność wejść, drzwi i korytarzy 
Wejście główne do budynku Uczelni Łazarskiego, zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 43, znajduje się w sektorze D. Drzwi wejściowe są sterowane automatycznie i przystosowane do przejazdu wózków inwalidzkich. W holu głównym mieszczą się administracja budynku oraz posterunek ochrony, gdzie osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnościami mogą uzyskać niezbędną pomoc i wsparcie. Wszystkie standardowe wejścia i wyjścia są bezprogowe i znajdują się na poziomie gruntu. Część wyjść ewakuacyjnych może posiadać progi. 

Szerokość drzwi i korytarzy na Uczelni jest odpowiednia do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Drzwi wewnętrzne między sektorami nie otwierają się samoczynnie, jednak w ciągu dnia pozostają otwarte, co ułatwia swobodne poruszanie się po budynku. 

Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.

Parking 
Na parkingu znajdują się specjalnie wydzielone i oznakowane miejsca postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami (przed wejściem głównym do sektora D oraz z poziomu parkingu podziemnego).

Windy, dostęp do sal wykładowych na 10 pietrze 
W budynku Uczelni znajduje się pięć wind dostosowanych do wjazdu wózków inwalidzkich, umożliwiających osobom z niepełnosprawnością ruchową dostęp do wszystkich kondygnacji budynku. Jedna winda jest w sektorze A, jedna w sektorze D oraz trzy w sektorze F. 

Wyposażono je w systemy opóźnienia czasowego ruchu drzwi, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a także w zaawansowane czujniki ruchu zapewniające bezpieczeństwo. Przyciski w windach są duże i czytelne, oznakowane alfabetem Braille’a, co pozwala na wygodne korzystanie osobom z niepełnosprawnościami wzrokowymi. 

W budynku F między 9 a 10 piętrem znajduje się platforma dla osób z niepełnosprawnością ruchową, umożliwiająca dostęp do sal na 10 piętrze.

Aule wykładowe 
Aule wykładowe są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.

Punkty obsługi studenta 
Wszystkie punkty obsługi studenta są wyposażone w pętli indukcyjne wspomagającą komunikację z osobami niedosłyszącymi. 

Przy wejściu do każdego punktu obsługi studenta znajdują się bezprzewodowe dzwonki przywołujące pracownika, który zapewni niezbędną pomoc, w tym otwarcie drzwi.

Biblioteka 
Biblioteka zapewnia osobom z niepełnosprawnościami przyjazne i dostosowane do ich potrzeb przestrzenie umożliwiające wygodne korzystanie z jej zasobów i usług. Dwa stanowiska czytelnicze zostały wyposażone w komputery z ekranami dotykowymi, powiększonymi klawiaturami i myszkami, a także zainstalowanym specjalistycznym oprogramowaniem dla osób niewidomych i niedowidzących. Regulowana wysokość blatów na tych stanowiskach ułatwia korzystanie z zasobów bibliotecznych osobom z ograniczoną mobilnością. 

Szczegółowe informacje oraz wykaz sprzętu i udogodnień znajdują się na stronie internetowej Uczelni.

Toalety 
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku znajdują się w sektorze F na każdym piętrze budynku z wyjątkiem 6, 9 i 10 piętra. Specjalnie przystosowane kabiny są umieszczone wgłębi toalety ogólnej.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.lazarski.pl/pl/uczelnia/o-uczelni/o-uczelni-easy-read
  • Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego można złożyć do Centrum Wsparcia i Rozwoju Dostępności w dowolnej wybranej formie: osobiście, telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem poczty. 

    We wniosku należy podać następujące informacje: 
    imię i nazwisko wnioskodawcy, dane kontaktowe, termin, na który wymagane jest zapewnienie tłumacza, preferowaną metodę komunikacji: 
    – polski język migowy (PJM), 
    – system językowo-migowy (SJM), 
    – sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN). 

    Wniosek zostanie rozpatrzony w możliwie najkrótszym czasie, a wnioskodawca otrzyma informację zwrotną dotyczącą realizacji usługi tłumacza.