Baza wiedzy

Materiały wideo

Wywiad 1: Dostępność dla osób neuroatypowych w szkolnictwie wyższym

Wywiad 2: Funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu w życiu akademickim

Wywiad 3: Funkcjonowanie osób z ADHD w szkolnictwie wyższym

Nagranie z konferencji: Konferencja „Nauka dla wszystkich o dostępności kształcenia w szkolnictwie wyższym”

Artykuły

Studenci ze spektrum autyzmu (ASD) napotykają liczne wyzwania, które wpływają na ich doświadczenia związane ze studiowaniem, a niekiedy nawet prowadzić do podjęcia decyzji o...
ADHD jest zaburzeniem neurorozwojowym, które wpływa na poziom koncentracji, impulsywność oraz zdolności organizacyjne. U studentów objawy ADHD mogą skutkować trudnościami w nauce, obniżonym samopoczuciem...
Coraz częściej w przestrzeni publicznej mówi się o konieczności dostosowania środowiska akademickiego do potrzeb osób neuroatypowych. Neuroatypowość to określenie zestawu cech charakteryzujących osoby, których...
ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, jest zaburzeniem neurorozwojowym, które wpływa na funkcjonowanie jednostki w obszarach koncentracji uwagi, kontroli impulsów oraz aktywności...
Spektrum Autyzmu(ang. Autism Spectrum Disorder; ASD) to złożone zaburzenie neurorozwojowe, które wpływa na różne aspekty funkcjonowania jednostki – od interakcji społecznych po przetwarzanie informacji...